Regio: Nederland
Medium: dé Weekkrant
Type: Huis-aan-huiskranten
KENMERKEN
Oplage:
  • De Persgroep oplage totaal 4.303.600
  • De oplages zijn per titel verschillend.
Frequentie: wekelijks (in een aantal gebieden zowel een woensdag als een weekend uitgave)
Bereik: Gemiddeld bereik 62%, dit zijn 8,3 miljoen consumenten. 85% leest de krant uitsluitend op papier en 15% digitaal*.  → Informatie van NOM (algemeen), maar zij hebben volgens hun  site maar 5.000.000 lezers dus hoe zit het dan met deze cijfers?
Sociale klasse: Naar leeftijd, geslacht, inkomen en opleidingsniveau vormen de lezers van huis-aan-huiskranten een weerspiegeling van de Nederlandse bevolking. De huis-aan-huiskrant wordt dan ook in alle lagen van de bevolking gelezen en vormt een geschikt medium om de massa te bereiken*.
Onderzoek:
*Huis-aan-huiskranten onderzoek 2016, uitgevoerd door GfK. Meer informatie treft u op
http://www.nommedia.nl
SPECIALS & RUBRIEKEN

De specials en rubrieken worden lokaal ingezet. Om die reden is er geen totaaloverzicht beschikbaar; voor vragen op titel- en editie niveau kan contact worden opgenomen met uw accountmanager.

BIJZONDERHEDEN

De Persgroep biedt u met meer dan 225 uitgave in 17 regio’s dekking in vrijwel heel Nederland. Alle titels zijn voorzien van het landelijke kwaliteitslabel ‘de weekkrant’. Sinds 1 oktober 2010 zijn alle titels voorzien van een nieuwe look en feel. Naast vaste formaten en mm-advertenties is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een poster in het hart, een omslag, een corner of een geuradvertentie te plaatsen.

GlM Newspapers